درس شیوه ارائه

برخلاف درک رایج از گرافیک، این هنر جزو هنرهای اصیل و نه صرفا مدرن است. رویکرد گرافیکی به تصاویر از سفالینه های شوش و سیلک تا نگارگری کتاب های خطی در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای داشته است. طراحی نماد، تصویرسازی، صفحه آرایی و خطاطی (تایپوگرافی) هم در آثار هزاران سال پیش دیده می شود و هم در مدرن ترین آثار امروزی.

آنچه  باعث شده این رویکرد طراحی همچنان زنده بماند، انعطاف پذیری آن نسبت به تغییرات و پیشرفت های جوامع  است. مثلا با اختراع چاپ، هنر نگارگری جایگاه خود را به صفحه آرایی و تصویرسازی داده است و حالا   امروز، پدیده اینترنت اتفاقی به همان اهمیت اختراع خط یا چاپ است و در این عرصه نیز گرافیک حرف آخر را می زند.


با پیشرفت جوامع، استفاده عوام مردم از اینترنت روز به روز افزایش یافته است و اکنون به یکی از قدرتمندترین و پرمخاطب ترین رسانه ها تبدیل شده است و برگ برنده این رسانه در این نکته است که بخش اعظمی از  مخاطبان، خود نیز تولیدکننده محتوا هستند. به طوری که روزانه بیش از هفت میلیون صفحه به اینترنت اضافه می شود.
 
اگر به یاد آوریم که نحوه نمایش محتوا در وب غالبا به صورت متن و تصویر است، جایگاه و حوزه تاثیر گرافیک را در این عرصه می توانیم درک کنیم. مسلما نمی توانیم انکار کنیم که این گرافیک است که نهایتا میزان تاثیر و جذب مخاطب را تعیین می کند.


             از اهمیت بسیار زیاد گرافیگ در صفخات وب که بگذریم ، البته گرافیک فقط نقش تزئینی و جانبی در این   زمینه ندارد. بلکه باعث درک بهتر مطالب داخل اسلاید می شود و همچنین مخاطب را به سمت خود جذب می کند . و از این رو مخاطب تمام اسلاید ها را دنبال می کند تا مطلب مهمی یا همان هدف دستگیر او شود . و   این  امر همان خواسته یا همان هدف ارائه کننده است .

 

گرداورنده و تهیه کننده : علی برادران

منابع : سایت راسخون (www.rasekhoon.net ) و سایت ویکی پدیا (www.wikipedia.org)


دریافت فایل PDF  مقاله

  • علی برادران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی